English|صفحه اصلی  | سایت اصلی دانشگاه |   امروز: پنج شنبه ١٠ فروردين ١٤٠٢

 

 

سایت نهاد مقام معظم رهبری سایت دفتر ریاست جمهوری
سایت نماینده ولی فقیه در استان سایت روابط عمومی دانشگاه

آمار بازدید

بازديدکنندگان امروز : 48
کل بازديدکنندگان : 619756
بازديدکنندگان آنلاين : 2

نام و نام خانوادگی:سعید اسماعیلی

مدرك تحصيلي:کارشناس مدیریت خدمات بهداشتی

سمت: مسئول نظارت بر درمان

 

واحد نظارت بر درمان يكي از واحد هاي ستادي شبكه بهداشت و درمان نقده مي باشد كه وظايف كلي زير را بر عهده دارد:

 -آشنايي كامل به تمامي بخشنامه ها و به روز كردن اطلاعات خود در امور مربوطه

 -بازديد مستمر و مداوم از تمامي موسسات درماني حداقل هر 2 ماه يكبار به صورت روتين و در ساير موارد بر حسب ضرورت و دادن پس خوراند كاربردي به آنها بر اساس چك ليست هاي مربوطه

 -برخورد مناسب بر اساس قوانين و مقررات جاري و اقدامات قانوني از گزارش بازديد و تنظيم صورتجلسه گرفته تا تعطيلي مراكز و ارجاع به مراجع قانوني (نظام پزشكي،دادگاه و...) با هماهنگي رياست شبكه

 -نظارت بر رعايت تعرفه هاي اعلام شده از طرف وزارت بهداشت و درمان

 -اعمال نظارت آماري بر فعاليت موسسات درماني و ارزشيابي فعاليت هر يك

 -ايجاد هماهنگي كامل بين فعاليتهاي نظارتي خود و شبكه و واحد هاي درماني:

 الف) اولويت بندي فعاليت هاي نظارتي در ابتداي هر ماه

 ب) اجراي فعاليت هاي نظارتي بر اساس اولويت هاي تعيين شده

 ج) پيگيري نواقصات و مشكلات مراكز درماني خصوصي و دولتي

 د) بررسي نتايج اقدامات نظارت خود و اولويت بندي فعاليت هاي نظارتي براي ماه بعد

 ه) گزارش نتيجه فعاليت هاي خود به رياست شبكه جهت ارسال به معاونت درمان دانشگاه به صورت سه ماهه و معاونت غذا و دارو بصورت ماهيانه

 - دريافت و بررسي مدارك متقاضيان تاسيس موسسات و مراكز خصوصي و دولتي و پرونده هاي پزشكي و دندانپزشكي و مامايي و داروخانه و... و رفع نواقص به طوري كه صاحبان پرونده در هنگام مراجعه به واحد صدور پروانه معاونت درمان دانشگاه هيچ مشكلي از طرف شبكه نداشته باشند.

- نظارت مستمر و مداوم بر عملكرد كليه واحد هاي درماني خصوصي و دولتي و جلوگيري از دخالت افراد فاقد صلاحيت و غير مجاز در امور پزشكي از طريق مراجع قانوني

 - رسيدگي به شكايت مردمي با هماهنگي مسولين مافوق و ارايه نقطه نظرات كارشناسي

 - بازديد از موسسات و بخش هاي پيراپزشكي( راديولوژي،آزمايشگاه، توانبخشي و...)و نظارت بر عملكرد آنها

 -تعيين و بر آورد آماري موسسات پيراپزشكي فعال جهت برنامه ريزي و مشخص نمودن نيازهاي درماني بر اساس ضوابط و مقررات

 -كنترل مستمر موسسات پيراپزشكي از نظر اخذ مجوزهاي قانوني موافقت اصولي ، بهره برداري و پروانه تاسيس و حضور مسئول فني موسسه در صورت نداشتن مجوز و اعلام به واحد مربوطه جهت پيگيري برابر ضوابط و مقررات

 - اعلام نواقص و شكايات موسسه مورد بازديد به مسئول فني مربوطه به منظور رفع نارسايي ها در يك مهلت تعيين شده

 -اعلام وضعيت موسسات و بخشهاي پيراپزشكي از نظر رعايت مسائل بهداشتي ،پرسنل واجد شرايط ،تجهيزات ساختمان همكاري با بيمه هاي درماني،رعايت تعرفه هاي مصوب و ساير ضوابط مقام مسئول

 - بررسي و ارايه نقطه نظرات كارشناسي در خصوص شكايات ارجاعي

 - صدور تاييديه هاي مربوط به خدمات درخواست هاي پزشكان بيمارستان و مراكز پزشكي طبق ضوابط و قوانين اداري

 -مشاركت دادن آحاد جامعه در كمك به امر نظارت بر درمان از طريق:

 -دادن آگاهيهاي لازم به مردم با هماهنگي رياست شبكه از طريق جرايد و رسانه ها و اطلاعيه و هر وسيله ممكن ديگر

 - مشخص كردن نحوه تماس مردم با وي از طريق تلفن و محل كار و...

 - طبقه بندي گزارشات و جمع آوري مدارك و اطلاعات لازم و كافي مرتبط با موضوع و بررسي كارشناسي و ارايه گزارش به سرپرست شبكه يا معاون درمان و پيگيري تا حصول نتيجه

 -ارزيابي سطح رضايتمندي بيماران از نحوه ارايه خدمات درماني در مراكز دولتي و خصوصي

 - تهيه گزارش نحوه فعاليت و گردش كار موسسات پيراپزشكي فعال و ارسال گزارشات مستند از موسسات پيراپزشكي خاطي به مسولين مربوطه

 - بررسي پرونده و مستندات موسسات تحت نظارت و مكاتبات لازم جهت تكميل پرونده و كسب اطلاعات مورد نياز و نيز راهنمايي هاي لازم و توجيه واحد هاي تحت نظارت در چهارچوب ضوابط و دستورالعمل هاي اجرايي

 - تهيه گزارش لازم و انجام ساير دستورات قانوني مافوق

 

تلفن تماس براي رسيدگي به شكايات در ساعات اداري :35676108