![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
نام و نام خانوادگی:سعید اسماعیلی
مدرك تحصيلي:کارشناس مدیریت خدمات بهداشتی
سمت: مسئول نظارت بر درمان
واحد نظارت بر درمان يكي از واحد هاي ستادي شبكه بهداشت و درمان نقده مي باشد كه وظايف كلي زير را بر عهده دارد:
-آشنايي كامل به تمامي بخشنامه ها و به روز كردن اطلاعات خود در امور مربوطه
-بازديد مستمر و مداوم از تمامي موسسات درماني حداقل هر 2 ماه يكبار به صورت روتين و در ساير موارد بر حسب ضرورت و دادن پس خوراند كاربردي به آنها بر اساس چك ليست هاي مربوطه
-برخورد مناسب بر اساس قوانين و مقررات جاري و اقدامات قانوني از گزارش بازديد و تنظيم صورتجلسه گرفته تا تعطيلي مراكز و ارجاع به مراجع قانوني (نظام پزشكي،دادگاه و...) با هماهنگي رياست شبكه
-نظارت بر رعايت تعرفه هاي اعلام شده از طرف وزارت بهداشت و درمان
-اعمال نظارت آماري بر فعاليت موسسات درماني و ارزشيابي فعاليت هر يك
-ايجاد هماهنگي كامل بين فعاليتهاي نظارتي خود و شبكه و واحد هاي درماني:
الف) اولويت بندي فعاليت هاي نظارتي در ابتداي هر ماه
ب) اجراي فعاليت هاي نظارتي بر اساس اولويت هاي تعيين شده
ج) پيگيري نواقصات و مشكلات مراكز درماني خصوصي و دولتي
د) بررسي نتايج اقدامات نظارت خود و اولويت بندي فعاليت هاي نظارتي براي ماه بعد
ه) گزارش نتيجه فعاليت هاي خود به رياست شبكه جهت ارسال به معاونت درمان دانشگاه به صورت سه ماهه و معاونت غذا و دارو بصورت ماهيانه
- دريافت و بررسي مدارك متقاضيان تاسيس موسسات و مراكز خصوصي و دولتي و پرونده هاي پزشكي و دندانپزشكي و مامايي و داروخانه و... و رفع نواقص به طوري كه صاحبان پرونده در هنگام مراجعه به واحد صدور پروانه معاونت درمان دانشگاه هيچ مشكلي از طرف شبكه نداشته باشند.
- نظارت مستمر و مداوم بر عملكرد كليه واحد هاي درماني خصوصي و دولتي و جلوگيري از دخالت افراد فاقد صلاحيت و غير مجاز در امور پزشكي از طريق مراجع قانوني
- رسيدگي به شكايت مردمي با هماهنگي مسولين مافوق و ارايه نقطه نظرات كارشناسي
- بازديد از موسسات و بخش هاي پيراپزشكي( راديولوژي،آزمايشگاه، توانبخشي و...)و نظارت بر عملكرد آنها
-تعيين و بر آورد آماري موسسات پيراپزشكي فعال جهت برنامه ريزي و مشخص نمودن نيازهاي درماني بر اساس ضوابط و مقررات
-كنترل مستمر موسسات پيراپزشكي از نظر اخذ مجوزهاي قانوني موافقت اصولي ، بهره برداري و پروانه تاسيس و حضور مسئول فني موسسه در صورت نداشتن مجوز و اعلام به واحد مربوطه جهت پيگيري برابر ضوابط و مقررات
- اعلام نواقص و شكايات موسسه مورد بازديد به مسئول فني مربوطه به منظور رفع نارسايي ها در يك مهلت تعيين شده
-اعلام وضعيت موسسات و بخشهاي پيراپزشكي از نظر رعايت مسائل بهداشتي ،پرسنل واجد شرايط ،تجهيزات ساختمان همكاري با بيمه هاي درماني،رعايت تعرفه هاي مصوب و ساير ضوابط مقام مسئول
- بررسي و ارايه نقطه نظرات كارشناسي در خصوص شكايات ارجاعي
- صدور تاييديه هاي مربوط به خدمات درخواست هاي پزشكان بيمارستان و مراكز پزشكي طبق ضوابط و قوانين اداري
-مشاركت دادن آحاد جامعه در كمك به امر نظارت بر درمان از طريق:
-دادن آگاهيهاي لازم به مردم با هماهنگي رياست شبكه از طريق جرايد و رسانه ها و اطلاعيه و هر وسيله ممكن ديگر
- مشخص كردن نحوه تماس مردم با وي از طريق تلفن و محل كار و...
- طبقه بندي گزارشات و جمع آوري مدارك و اطلاعات لازم و كافي مرتبط با موضوع و بررسي كارشناسي و ارايه گزارش به سرپرست شبكه يا معاون درمان و پيگيري تا حصول نتيجه
-ارزيابي سطح رضايتمندي بيماران از نحوه ارايه خدمات درماني در مراكز دولتي و خصوصي
- تهيه گزارش نحوه فعاليت و گردش كار موسسات پيراپزشكي فعال و ارسال گزارشات مستند از موسسات پيراپزشكي خاطي به مسولين مربوطه
- بررسي پرونده و مستندات موسسات تحت نظارت و مكاتبات لازم جهت تكميل پرونده و كسب اطلاعات مورد نياز و نيز راهنمايي هاي لازم و توجيه واحد هاي تحت نظارت در چهارچوب ضوابط و دستورالعمل هاي اجرايي
- تهيه گزارش لازم و انجام ساير دستورات قانوني مافوق
تلفن تماس براي رسيدگي به شكايات در ساعات اداري :35676108
|
تلفن:35661834-35674480
فاکس:35663771
ایمیل:behdasht.naghadeh@umsu.ac.ir
کلیه حقوق متعلق به سایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی ارومیه میباشد